نشست تخصصی مسئولین آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با محوریت هوش مصنوعی
نشست تخصصی با محوریت هوش مصنوعی، با همکاری آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برای مربیان پیش دبستانی و معلمان ابتدایی آموزش و پرورش و فناوران مستقر در پارک علم و فناوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، نشست تخصصی با محوریت هوش مصنوعی، با همکاری آموزش و پرورش و فناوران مستقر در پارک، برای مربیان پیش دبستانی و معلمان ابتدایی آموزش و پرورش در پارک علم و فناوری برگزار شد.
داود مداح رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، با اشاره به اهمیت نقش هوش مصنوعی در تحول آموزش و یادگیری گفت: ظرفیت های بسیاری از شرکت های فناور در زمینه ICT، هوش مصنوعی و تولید محتوا در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان وجود دارد که می توان از آنها برای آموزش به سه قشر معلم، دانش آموز و اولیاء استفاده کرد.
دکتر امین جانقربانی معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، به نقش مهم معلمان در آموزش و نیاز به روزرسانی اطلاعات خود براساس پیشرفت تکنولوژی اشاره نمود و اظهار کرد: استفاده از جدیدترین ابزارها در جهت بهبود روند آموزش و پرورش نقش بسزایی داشته و سبب ایجاد فرصتهای پیشرفت و رشد بیشتر برای دانش آموزان خواهد شد و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نقظه اتصال خوبی برای تحقق این موضوع می باشد.
در این نشست، خانم مرادی نسب معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیز آموزش هوش مصنوعی برای سه قشر معلمین، دانش آموزان و اولیاء را بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: با توجه به خلاء محتوایی در مقطع کودکستان و ابتدایی اولویت آموزش ها میتواند برای این گروه سنی باشد.
همچنین خانم بهار رستمی رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی، درخصوص اهمیت استعدادیابی در کودکان و خلاهای موجود و احساس نیاز به وجود فناوری های نوین در آموزش و پرورش، گفت: استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی علاوه بر سرعت بخشیدن به آموزش معلمان، یادگیری دانش آموزان را افزایش داده و باعث صرفه جویی در وقت و زمان معلمان میگردد، همچنین موجب کشف استعدادهای کودکان و تعیین مسیر صحیح زندگی آنها می شود.
در پایان دکتر محمدحسین داور پور نماینده شرکت فناور هوشمند آرمان هماره تأکید نمود: آشنا شدن با مفاهیم هوش مصنوعی، از طریق بازی در کودکستان ها و برگزاری کارگاه های عملی در مقاطع متوسطه امکان پذیر است و می توان با همراهی و راهبری نقش آفرینان این طرح آموزشی بنیادی، تفکر خلاق را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.